پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی یکی از بهترین مقصد‌های مهاجرت برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌آید. برای تحصیل در قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان وجود نداشته و دانشجویان می‌توانند در صورت قبولی در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه بلافاصله تحصیل خود را آغاز کنند.

همانطور که اندک اشاره‌ای شد، قبرس شمالی امروزه یکی از کشورهای پر طرفدار دنیا برای تحصیل می‌باشد؛ به ویژه از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی.

عمده دلایل محبوبیت تحصیل در قبرس شمالی عبارتند از: اعتبار بالا و ویژه دانشگاه‌های این کشور به ویژه 5 دانشگاه برتر آن از جمله دانشگاه EMU  در سطح جهانی، انعطاف شرایط تحصیل در آن و نرخ قبولی خوب برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه‌های مناسب و پایین برای تحصیل و زندگی در این کشور، تنوع دوره‌های درسی، بورسیه‌های بسیار زیاد و در دسترس برای مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف، شرایط راحت زندگی در قبرس، جاذبه‌ها، تفریحات و زیبایی‌های توریستی آن، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و… بیشتر مورد توجه متقاضیان به ویژه دانشجویان بین‌المللی قرار دارد.

برای تحصیل در کشور قبرس شمالی فقط ویزای فرودگاهی لازم دارید و پروسه مهاجرت تحصیلی به این کشور نسبت به بقیه کشورها سریعتر است. یکی از راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

شما با حداقل معدل 16 میتوانید بورسیه‌های تحصیلی 50% و 100% دانشگاه‌های قبرس شمالی را دریافت کنید و تقریبا رایگان در این کشور تحصیل کنید. همچنین، امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان در قبرس شمالی برای همه دانشجویان وجود دارد.

دلایل تحصیل در قبرس شمالی

  • کیفیت آموزش در دانشگاه‌های قبرس شمالی بالا است و با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد.
  • تحصیلات در قبرس شمالی مطابق با سیستم آموزشی آمریکا است و بسیاری از استادان دانشگاه‌های قبرس شمالی از ایالات‌متحده هستند.
  • صدها برنامه تحصیلی در دانشگاه‌های قبرس شمالی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
  • شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه و بسیار کمتر از کشورهای اروپایی است.
  • دانشگاه‌های قبرس شمالی در رده دانشگاه‌های استاندارد بوده و دارای امکانات عالی ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و خوابگاهی هستند
  • مدرک اعطایی دانشگاه‌های قبرس شمالی دارای اعتبار بین‌المللی است. به علاوه فرصت شغلی بعد از تحصیل هم در قبرس شمالی وجود دارد.

تحصیلات دانشگاهی در قبرس شمالی

این کشور تمرکز زیادی بر آموزش عالی دارد و این آموزش توسط کالج معلمان، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشکده باز اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دانشگاه آمریکایی گیرنه ، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه اروپایی لفکه، دانشگاه بین‌المللی آمریکایی و بقیه موسسات آموزش عالی این کشور ارائه می‌شود. قبرس شمالی دارای یک دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی رنکینگ تایمز است. بالاترین رتبه دانشگاه در قبرس شمالی، دانشگاه مدیترانه شرقی است که دارای رتبه ۱۱۵۰–۱۱۰۱جهانی است.

فوق‌ دیپلم در قبرس شمالی

مدرک کاردانی (بر اساس سیستم ایالات‌متحده آمریکا) پس از اتمام موفقیت‌آمیز دو سال تحصیل در دانشگاه به‌صورت تمام‌وقت اعطا می‌شود. مدارک کاردانی به‌طورکلی ماهیتی عملی دارند و دانشجویانی که با معدل مناسب فارغ‌التحصیل می‌شوند، به مقطع کارشناسی منتقل خواهند شد.

مقطع کارشناسی در قبرس شمالی

طول دوره‌های کارشناسی هشت ترم (چهار سال) است. تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی است. خبر خوب این است که شما نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارید. فقط کافی است برای دانشگاه مربوطه اپلای کنید و سپس دوره زبان را در آنجا بگذرانید.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های دندان پزشکی، داروسازی، خلبانی و پزشکی در مقطع کارشناسی دارند، باید معدل دیپلمشان حداقل 16.2 باشد. همچنین برای رشته های مهندسی به حداقل معدل دیپلم 14.2 و برای رشته های دیگر به حداقل معدل 13.2 نیاز دارند.

مقطع کارشناسی ارشد در قبرس شمالی

دوره‌های کارشناسی ارشد معمولاً سه تا چهار ترم هستند و به پایان‌نامه نیاز دارند که باید در یک آزمون شفاهی از آن دفاع شود. دانشجویان برای فارغ‌التحصیلی باید حداقل نمره 2.5 (13.5در ایران) را به دست آورند. البته می‌توان بدون نیاز به پایان‌نامه مدرک کارشناسی ارشد را نیز دریافت کرد. در این صورت شما باید تعداد ترم‌های بیشتری را بگذرانید و یک پروژه مطابق با رشته تحصیلی خود ارائه دهید.

مقطع دکترا در قبرس شمالی

دانشجویان برای تحصیل دکترا در قبرس شمالی به نمره حداقل 3.5 (16.5 در ایران) و ارائه و دفاع از پایان‌نامه نیاز دارند. یک داوطلب همچنین باید قبل از شرکت در آزمون شفاهی، نشریه‌ای در رابطه با موضوع تحقیق خود در یک ژورنال بین‌المللی (مخصوصاً در زمینه‌های علوم گسترش‌یافته، شاخص علوم اجتماعی یا شاخص علوم و علوم انسانی) داشته باشد. قبولی در مقطع دکترا نیازمند مدرک کارشناسی ارشد است.

اکثر دانشگاه‌های قبرس شمالی به دانشجویان واجد شرایط بورسیه می‌دهند. وزارت آموزش ملی و ورزشی جمهوری ترک قبرس شمالی بر اساس عملکرد تحصیلی دانشجویان بین‌المللی بورسیه می‌دهد. در قبرس شمالی دو نوع بورسیه وجود دارد:

بورس تحصیلی کامل

  • شهریه کامل دانشگاه
  • هزینه خوابگاه
  • کمک‌هزینه (۱۸۳ یورو هر ۱۲ ماه)
  • کمک ‌هزینه ثابت

بورس تحصیلی جزئی

  • کمک‌هزینه (۱۸۳ یورو هر ۱۲ ماه)
  • کمک‌هزینه ثابت (۱۲۰ لیر ترکیه / ترم)

دانشجویانی که در یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، می‌توانند برای بورس تحصیلی اقدام کنند. برای دریافت بورسیه باید در سپتامبر و فوریه مدارک لازم را به دانشگاه مربوطه تحویل دهید.

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی