بسیاری از افراد به دنبال اخذ اقامت در  قبرس شمالی هستند و راه‌هایی مانند: ازدواج در قبرس برای دریافت اقامت یا سرمایه گذاری در قبرس برای افزایش سرمایه و دریافت اقامت را امتحان می‌کنند. ثبت ازدواج در قبرس شمالی در سال های اخیر نه تنها از سمت ایرانیان بلکه از سمت اتباع سایر کشورهای دیگر نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. ایرانیان به دلایل مختلفی ثبت ازدواج در قبرس شمالی را انتخاب می کنند. ازدواج در قبرس شمالی برای ایرانیان می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد مانند داشتن گواهی ازدواج بین المللی.

اتباع ایرانی که در قبرس شمالی اقدام به ثبت ازدواج و اخذ سند بین المللی ازدواج کرده اند؛ می توانند بعد از دریافت سند ازدواج خود به سفارت ایران در قبرس شمالی جهت ثبت نام زوجین در شناسنامه ها مراجعه نمایند.

ازدواج در قبرس

در قبرس شمالی بر خلاف ایران ازدواج رسمی از طریق مامورین اجرایی شهرداری ها صورت می پذیرد و افرادی که اعتقادات مذهبی دارند در قبرس شمالی علاوه بر ثبت ازدواج در شهرداری ها توسط افراد مذهبی که به اصطلاح در قبرس شمالی امام گفته می شوند می توانند به عقد هم در بیایند که در اصطلاح به آن امام نکاهی اطلاق می شود.

 

پس از ثبت ازدواج می‌توانم اقامت بگیرم؟

️در خصوص ثبت ازدواج و اقامت باید بگوییم که با ثبت ازدواج در قبرس شمالی نمی توان اقدام به اخذ اقامت در قبرس شمالی کرد، مگر اینکه یکی از زوجین دارای اقامت و یا شهروندی قبرس شمالی باشد. توجه داشته باشید که اقامت را پس از 3 سال دریافت خواهید کرد.

مراحل ثبت ازدواج در قبرس

  • زوجین باید مدارک شناسایی و حقوقی خود را در اختیار افسر ازدواج قرار دهند. شامل: گذرنامه، گواهی تولد (شناسنامه)
  • پرکردن فرم مشترکی به نام فرم اطلاعات ازدواج بر اساس اطلاعات و مشخصات مندرج در گذرنامه در نزد افسر ازدواج.
  • ثبت یک اظهارنامه در راستای ادای سوگند و اعلام آن نزد افسر ازدواج ( مبنی بر اینکه از طرف زوجین هیچ منع و اکراه قانونی وجود ندارد و با رضایت و علاقه‌مندی این عقد انجام می‌شود)

توصیه می‌کنیم برای دریافت جزئیات و توضیحات بیشتر به افسر ازدواج در شهر مورد نظر مراجعه کنید.

زمانی که تمام مراحل گفته شده طی شد زوجین باید ظرف 15 روز تا حداکثر 3 ماه ازدواج‌شان ثبت شود.

اگر بیشتر از 3 ماه طول بکشد و ازدواجی صورت نگیرد باید به مراجع قانونی اعلام کنید و تمام مراحل پیشین دیگر اعتبار نخواهند داشت. بنابراین باید تمام مراحل از ابتدا صورت گیرد.

کلام آخر

در صورت هرگونه سوال یا نظری در بخش نظرات این پست همراه شما خواهیم بود. اگر به دنبال راه‌هایی به جز ازدواج در قبرس به دنبال اخذ اقامت و ویزای کشور قبرس هستید مانند: سرمایه گذاری یا خرید ملک در قبرس ‌می‌توانید از ما مشاوره رایگان بگیرید و با شماره زیر تماس بگیرید.

00905338866891

One thought on “ثبت ازدواج در قبرس شمالی

  1. Abdulqadir hakimi میگوید:

    اسم من عبدالقدیر حکیمی است اهل افغانستان هستم خیلی علاقه مند به ازدواج دختران قبرس شمالی هستم سن من 30 سال است مجردهستم. کشور قبرس را خیلی دوست دارم خیلی مردمان بافرهنگ هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی