شرایط و نحوه کار در قبرس شمالی

يکي از سوال هايي که براي بسیاری از متقاضیان مهاجرت به قبرس شمالی مطرح مي شود، نحوه کار در قبرس شمالی است. در کشور قبرس شمالی نیز مانند سایر کشور های جهان برخي مشاغل دارای رونق و بازار بهتری است. امکان یافتن شغل دولتی در ابتدای ورود به قبرس شمالی تقریبا غیر ممکن است. نیروهای کار متخصص در قبرس شمالی طبق قانون کار دارای حقوق ثابت به اضافه‌ی درصدی از سود شرکت می باشند. در حالت کلی برای افرادی که تا حدودی به زبان انگلیسی و یا ترکی مسلط هستند، شرایط کار فراهم می‌باشد.

باید توجه داشت که یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی نیازمند آشنایی بیشتر با شرایط کار، زبان و فرهنگ قبرس شمالی است، بنابراین برای افرادی که به دنبال کاری هستند که دقیقا مرتبط با رشته تحصیلی آن‌ها باشد ، این امر در ابتدای ورود به این کشور، تا حدودی سخت خواهد بود.

حداقل حقوق یک کارگر ساده در قبرس شمالی با توجه به قانون کار معادل ۳۱۵۰ لیر است. این مقدار حقوق در مراکز خصوصی و دولتی متفاوت است و این تفاوت به گونه است که در برخی مراکز خصوصی حقوق به دلار و پوند پرداخت میشود. تدریس در دانشگاه های قبرس شمالی با توجه به نیمه وقت بودن و یا تمام وقت بودن استاد، درآمدی مابین 500 دلار تا 2000دلار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی