یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت و اقامت دانشجویان، قبرس شمالی است. از طرفی تحصیل یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین راه های دریافت اخذ اقامت در قبرس شمالی است. از این رو سوالات زیادی درباره شرایط و قوانین اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی توسط داوطلبان مطرح می شود. در این مقاله از لاکچری لایف قصد داریم تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرایط اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

دانشجویان بین المللی برای اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی باید مراحل مشخصی را طی کنند. ابتدا نیاز است که متقاضیان از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش بگیرند. خوشبختانه، برای پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان نیست و دانشجویان می توانند قبل از شروع تحصیلات، دوره زبان یکساله در دانشگاه بگذرانند.

پس از تأیید صلاحیت و دریافت نامه پذیرش مشروط (CAL) از دانشگاه، متقاضی باید مبلغ اولیه را پرداخت کند تا نامه پذیرش نهایی (UAL) برای او صادر شود. با داشتن این نامه، دانشجو می تواند بدون نیاز به ویزای سفارتی وارد قبرس شمالی شود و پس از ورود، ویزای کوتاه مدت ۶۰ روزه دریافت کند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت

قوانین اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

پس از دریافت ویزای کوتاه مدت، دانشجو باید ویزای خود را به اقامت تحصیلی بلندمدت تبدیل کند. برای این کار مدارکی لازم است که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات: ارائه مدارک دیپلم و ریز نمرات مقطع قبلی
  • مدارک شناسایی: کپی کارت ملی و شناسنامه
  • پاسپورت: کپی پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس پرسنلی: چهار عدد عکس پرسنلی ۶ در ۴
  • مدرک زبان: داشتن مدرک زبان آیلتس (نمره ۵.۵ برای همه مقاطع تحصیلی) یا تافل (۵۱۳ PBT / ۶۵ IBT برای همه مقاطع تحصیلی) توصیه می شود، اما الزامی نیست.

اخذ اقامت دائمی تحصیلی در قبرس شمالی

متاسفانه تنها با داشتن ویزای دانشجویی نمی توان اقامت دائمی این کشور را به دست آورد. اما دانشجویان بین ‌المللی که برای تحصیل به قبرس شمالی می آیند، پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند. این تغییر ویزا به دانشجویان اجازه می دهد تا در قبرس شمالی به شغلی پیدا کنند و با پیدا کردن شغل، اقامت خود را تمدید کنند. این روند اولین گام به سوی اخذ اقامت دائم است؛ زیرا پس از چند سال کار و زندگی در این کشور، می توان برای اقامت دائم اقدام کرد.

قوانین کار با اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی در قبرس شمالی مشغول به تحصیل هستند، اجازه دارند تا حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. این قوانین به دانشجویان اجازه می دهد تا هزینه های زندگی و تحصیل خود را بهتر مدیریت کنند.

برای کار کردن در کنار تحصیل در قبرس شمالی، ابتدا باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. پس از دریافت ویزای تحصیلی، باید مجوز کار دانشجویی را از اداره مهاجرت قبرس شمالی دریافت کنید. این مجوز به شما اجازه می دهد تا به صورت قانونی و مطابق با مقررات کشور، به کار دانشجویی مشغول شوید.

حقوق کار دانشجویی در قبرس شمالی با توجه به عوامل مختلف مانند نوع و محل کار متفاوت است. به طور کلی، حقوق ساعتی کار دانشجویی بین 150 تا 400 لیر ترکیه متغیر است. این میزان درآمد می تواند به دانشجویان کمک کند تا بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند.

نکات مهم تحصیل در قبرس شمالی که باید بدانید!

قوانین اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

در رابطه با تحصیل و شرایط و قوانین اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی سوالات زیادی از طرف دانشجویان و متقاضیان پرسیده می شود. برای اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در قبرس شمالی موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

  1. مدت زمان تحصیل: دوره لیسانس یا کارشناسی در دانشگاه های قبرس شمالی مانند ایران 4 سال است. از طرفی دوره فوق لیسانس دارای 4 ترم است و به مدت دو سال ادامه می یابد. برای ورود به دوره دکترا باید 8 درس را پاس کرده و سپس پایا ‌نامه خود را تکمیل کنید.
  2. مدارک مورد نیاز: برای ثبت نام در دانشگاه های قبرس شمالی، ترجمه مدرک دیپلم و گواهی پیش دانشگاهی از مدارس معتبر لازم است. همچنین سوابق تحصیلی و ریزنمرات نیز برای ثبت نام الزامی است.
  3. شرایط ورودی: برای ورود به مقاطع تحصیلی دانشگاه های قبرس شمالی، آزمون ورودی خاصی لازم نیست. تنها آزمونی که از دانشجویان در پس از ورود گرفته می شود، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی است.
  4. معدل و محدودیت سنی: داشتن معدل بالا یک شرط ضروری برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی نیست. همچنین محدودیت سنی برای اقامت تحصیلی وجود ندارد، مگر در برخی رشته های خاص مانند پزشکی که ممکن است محدودیت سنی زیر ۳۰ سال داشته باشد.

جمع بندی

اخذ اقامت تحصیلی در قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی و بین المللی با شرایط و مدارک مشخصی انجام می شود. با وجود اینکه اقامت دائمی از طریق ویزای تحصیلی ممکن نیست، اما دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند و بدین ترتیب اقامت خود را در این کشور تمدید کنند. به طور کلی قبرس شمالی با ارائه امکانات مناسب تحصیلی و فرصت های شغلی، می تواند گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین ‌المللی باشد. اگر سوالی درباره شرایط و قوانین قامت به قبرس شمالی دارید، همین حالا با افراد تیم ما در لاکچری لایف تماس بگیرید. ما می توانیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم و شما را بهتر راهنمایی کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی