قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید؟ جاذبه‌های کشور قبرس, آب و هوای قبرس شمالی, وضعیت تحصیل در قبرس و یک زندگی لولس در کشور قبرس و هزاران دلیل دیگر باعث شده است سالانه افراد زیادی به سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی فکر کنند. پیش‌تر درمورد قوانین و هزینه‌های خرید و اجاره ملک در قبرس صحبت کرده‌ایم. در این مطلب به صورت تخصصی در مورد نحوه سرمایه گذاری در قبرس صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

قبرس کشوری جزیره‌ای که سواحل آفتابی, هتل‌های لوکس و گردشگری موفق آن بسیار شهرت دارد. این جزیره واقع در شرق دریای مدیترانه است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده‌است.
قبرس شمالی که بخش ترک نشین و مسلمان کشور می‌باشد به زبان ترکی صحبت می‌کنند. بخش جنوبی جزیره که بخش اروپایی هستند و یونانی نشین می‌باشند به زبان یونانی صحبت می‌کنند. به طور کل زبان ترکی و یونانی زبان‌های رسمی این کشور هستند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

چرا سرمایه گذاری در قبرس شمالی

  1.  رشد سریع املاک در قبرس

    بخش املاک و مستغلات به سرعت در حال توسعه است و پتانسیل‌های این کشور موجب شده است که افراد بسیاری برای سرمایه گذاری در قبرس اقدام کنند.
    سواحل بی نظیر, آب‌های فیروزه‌ای, قیمت‌های پایین, جاذبه‌های تاریخی و طبیعی؛ گردشگران بیشتری را هرساله به این کشور می‌آورد. به
    همین دلیل انواع مجتمع‌های لوکس با کاربری‌های متفاوت در این جزیره ساخته می‌شود.

  2.  شرایط کوتاه مدت بازگشت سرمایه

    افرادی که در حال سرمایه گذاری در قبرس هستند طی 7 الی 10 سال 100 درصد سرمایه اولیه خود را پس می‌گیرند.
    توجه خریداران بین المللی به زودی چند برابر آن چیزی می‌شود که در حال حاضر در قبرس وجود دارد. به همین دلیل قیمت ملک با سرعت بالایی افزایش می‌یابد.
    به طور متوسط, قیمت‌ها در سال برای سراسر کشور 5 درصد افزایش وجود داشته‌است. در مناطق مهم ماند کرینیا (Kyrenia ) و اسنتپه (Esentepe) نرخ سرمایه گذاری 10 درصد در سال افزایش یافته است.
    این درحالی‌ست که نرخ رشد در دیگر کشورهای مدیترانه‌ای کاهش پیدا کرده چراکه قیمت املاک در قبرس شمالی مدت‌هاست که ثابت مانده است و تمامی املاک و آپارتمان‌های لوکسی که می‌بینید توسط سرمایه خصوصی ساخته می‌شوند و نه با وام از سیستم بانکی بین المللی.
    نکته‌ای که سرمایه گذاری در قبرس را با ارزش می‌کند, تاثیر نزدیک به صفر بحران‌های مالی جهانی یا سایر عوامل به بازارهای املاک قبرس است.

    اما این گزینه را در سالی که گذشت و کل جهان درگیر پاندمی ویروس کرونا بود متوجه شدیم. از سال 1930 تا 2020 این یکی از بدترین بحران‌های مالی تاریخ بود اما قیمت‌های املاک در قبرس شمالی ثابت ماند, برخلاف سایر کشورهای اطراف مدیترانه که در طول سال 10 تا 20 درصد کاهش یافت.

  3.  بازار در حال توسعه

    بازار املاک در قبرس شمالی در حال رونق است و پروژه‌هایی برای سرمایه گذاری شروع شده‌ است که مانند هیچ‌یک از پروژه‌های گذشته نیست. به عنوان مثال: خانه‌های تعطیلات در امتداد ساحل شمالی منطقه کرینا. این منطقه به معنای واقعی کلمه در دل طبیعت است. جایی میان کوه و دریا که به رستوران‌ها و زمین‌های گلف نیز نزدیک است.
    همین امر در مورد منطقه فاماگوستا با مناطقی مانند بافرا و ایسکله نیز شناخته شده‌است. کیلومترها سواحل شنی طلایی رنگ که بیشترین خریداران املاک آن بین المللی هستند و از کشورهای مختلف برای اقامت لاکچری در این جزیره با قیمت مناسب اقدام کرده‌اند.
    اگر می‌خواهید در شهری نزدیک به اکثر امکانات به صورت متمرکز زندگی کنید, ویلاها و آپارتمان‌های لوکس شهر کرنیا گزینه بسیار مناسبی است. اگر حومه شهر را ترجیح بدهید به شما گزینه چاتالکوی و Alsancak را پیشنهاد می‌کنیم.

تامین مالی برای سرمایه گذاری در قبرس

از سال 2018 برای خریداران بین المللی این امکان وجود دارد که با 50 درصد از قیمت خرید با نرخ بهره 4-8 درصد, تقاضای وام یا رهن از بانک‌های محلی کنند.
البته توجه کنید که این امر فقط در مورد املاک موجود با سند مالکیت ثبت شده انجام می‌شود.
برای پروژه‌های در دست اجرا, اغلب شرکت‌های ساختمانی یک طرح تامین مالی به درخواست کنندگان سرمایه گذاری ارائه می‌شود که به آن ” برنامه پرداخت یا payment plan” می‌گویند.

برنامه پرداخت در هر شرکتی متفاوت است. در شرکت لاکچری لایف برای سرمایه گذاری در قبرس شرایط زیر وجود دارند:

  • ابتدا 30 درصد را به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کنیم و 40 درصد تا زان تحویل پروژه‌های طولانی مدت و 30 درصد مابقی را به صورت اقساط بلند مدت طی یک الی دو سال بدون سود دریافت خواهیم کرد.
  • 25 درصد به عنوان پیش‌پرداخت و مابقی طی 60 ماه به صورت اقساطی بدون سود دریافت می‌شود.
  • 30 درصد به عنوان پیش‌پرداخت و مابقی به طی اقساط هر شش ماه یک بار دریافت می‌شود. سند و تحویل واحد هم‌زمان با تسویه حساب انجام ‌می‌شود.
  • 50 درصد به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌شود در همان زمان قرارداد و ثبت در اداره ثبت اسناد انجام می‌شود. 20 درصد تا زمان تحویل ملک ذریافت می‌شود. مابقی مبلغ طی اقساط 50 ماهه هر 4 ماه یک بار بدون سود و تسهیلات از شرکت, دریافت می‌شود.
  • نوع دیگری برای واحدهای آماده تحویل وجود دارد:
    70 درصد در زمان تحویل واحد و حین عقد قرارداد و 30 درصد مابقی تا یک سال بعد از تحویل زمان پرداخت مبلغ را خواهید داشت.

خرید ملک فروش مجدد در قبرس

ملک فروش مجدد ملک موجود و مستعمل به مالک قبلی است که نوعی سرمایه گذاری در قبرس به شمار می‌آید. خرید ملک مجدد به معنی است که شما از شخصی یا در برخی موارد از یک شرکت ساختمانی خرید می‌کنید. بسیاری از واحدها با لوازم خانگی و مبلمان هستندو دراین موارد حتما با مشورت قبلی پای قرارداد بروید.

کلام آخر

اگر برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی, خرید ملک یا اجاره در قبرس سوال و نظری دارید تیم Luxury life شما را هماهی خواهند کرد تا بتوانید زندگی رویایی در جزیره لوکس و خوش آب و هوای قبرس لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Compare Listings

عنوان قیمت وضعیت نوع منطقه هدف اتاق های خواب حمام و سرویس بهداشتی